Inventum BM50

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Inventum BM50 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

lindavv 14-01-2014
Geschreven voor: Inventum BM50

Heb deze broodmachine nu toch al een paar maand in mijn bezit en ben er nog altijd heel tevreden over. Heb al gewoon wit brood gemaakt, een volkoren, een 7 granen en dit weekend zelfs een rozijnenbroodje. Allemaal even lekker en simpel. Heb het kortere programma ook eens één keertje uitgeprobeerd en vond het broodje dan niet echt goed. Was niet goed gerezen. Dit is een toestel dat ideaal is voor twee personen. Om de twee dagen hebben we hier een vers gebakken broodje. Nooit oudbakken brood op die manier.

Annelies0305 24-09-2013
Geschreven voor: Inventum BM50

Ik heb deze broodmachine ongeveer anderhalve week in mijn bezit en ben er tot nu toe heel tevreden over.

Het brood van 500 gr is ideaal voor 2 personen. Momenteel werk ik nog met alle ingrediënten afzonderlijk, maar dan vind ik het brood toch redelijk zwaar. De volgende keer dat ik bloem koop, ga ik echter all-in-one bloem kopen omdat ik al ondervonden heb bij mijn ouders dat het brood dan toch wat lichter is. De andere functies heb ik nog niet getest.

De periode om een brood te bakken, duurt wel vrij lang vind ik. 3u05 voor een brood van 500gr is redelijk veel. Dit zorgt er misschien voor dat het prijsvoordeel aan thuis bakken daalt. De snelbakfunctie heb ik nog niet gebruikt uit schrik dat het brood onvoldoende kan rijzen. De volgende keer ga ik dit eens uitproberen.

Al bij al vind ik het zeker een degelijk product voor deze prijs.

lindavv 23-09-2013
Geschreven voor: Inventum BM50

Wij zijn met ons tweetjes en dit broodje is juist goed van formaat zodat we maar om de twee dagen een broodje moeten bakken. Heel simpel in gebruik. Heel simpel in onderhoud en voor een klein huishouden iedere keer weer een vers knapperig broodje.

yves.sr 23-09-2013
Geschreven voor: Inventum BM50

... "goed begonnen is half gewonnen !" ...
... wij hebben deze broodbakmachine in dienst sinds een tweetal weekjes en na wat testen met bloem, gist, volgorde van inbrengen en programmakeuze zijn we er eindelijk in geslaagd de perfecte combinatie te vinden om een heerlijk broodje te bakken; geen speciale mixed bloempakketten maar gewone bloem van een bekend merk verkocht in een grote winkelketen in pakken van 5kg welke we zelf mengen naar smaak , en gedroogde gist (blauwe pakjes) uit dezelfde groothandel, best te bewaren in de ijskast...
We kennen dit soort machines wel want we gebruiken ze sinds meer dan 15 jaar; eerst begonnen met een 1.5kg machine voor ons gezin van 5, dan overgestapt naar een 750gr model toen we nog met zijn tweetjes thuis bleven maar eigenlijk was dat nog tè groot en werd er telkens veel brood weggeooid.
Nu bakken we elke dag dag een vers broodje en worden we 's morgens wakker met een heerlijke geur in huis.
In al die tijd is dit al het 5de merk en dus heb ik geen echte langdurige ervaring met Inventum; hopelijk doet hij het beter dan al de vorige welke we telkens weer vervingen, niet omdat ze stuk gingen, maar door problemen met de kuip of de kneedhaak waarvan de spare-aankoopprijs bijna even duur was als een komplete nieuwe machine !
Dus nu maar duimen voor het vervolg, maar alvast Bravo voor onze eerste indruk !

matchware 23-09-2013

Goede machine.
Voor ons ideaal omdat we maar met 2 zijn en zo iedere dag van een vers gebakken brood kunnen genieten.
In het begin lukte het niet goed om een goed brood te bakken, maar ben er dan al snel achtergekomen dat het kwam door te oude bloem (all in one mix) waar de gist niet meer van werkte.
Een tip voor iedereen dus: gebruik dus verse bloem (all in one mix) of gist.

smakelijk